| Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
| 公開日 |
2025-10-03 |
| タイトル |
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タイトル |
A Study on Creation of Innovative Ideas through Rediscovering Corporate Values in Kitakyushu City |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Innovation|Small and Medium-sized Enterprises|Regional Development|LEGO® SERIOUS PLAY®|Corporate Value Rediscovery |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| その他(別言語等)のタイトル |
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その他のタイトル |
北九州市における企業価値の再発見を通じた革新的なアイデアの創出に関する一考察 |
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言語 |
ja |
| 著者 |
Yasuna Shimoda
Osamu Kikima
Yuji Shizume
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| 抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
Kitakyushu City, historically known as a ‘manufacturing city’, hosts diverse industries ranging from manufacturing and wholesale businesses to IT. At the same time, the city faces a constant challenge typical to regional cities such as labor shortage or productivity improvement. To resolve such challenges, realizing innovation has become an urgent issue. This study examines the possibility of rediscovering corporate values and solving problems, by utilizing a new innovation concept developed by MIT researchers leveraging LEGO bricks. The case study focuses on a company in Kitakyushu City which has a history of over 120 years. |
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言語 |
en |
| 書誌情報 |
ja : 北九州市立大学地域戦略研究所紀要
巻 10,
p. 1-20,
発行日 2025-03
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| 出版者 |
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出版者 |
北九州市立大学地域戦略研究所 |
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言語 |
ja |
| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
24239178 |
| 書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12752111 |