WEKO3
アイテム
Learning Formulasc Sequences at a Japanese University: Flashcards, Tasks, and Speaking Practice
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/2000040
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/2000040edfb1407-2d28-4f90-b3ac-d62627053b60
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-11-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Learning Formulasc Sequences at a Japanese University: Flashcards, Tasks, and Speaking Practice | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 椎葉 彩|甲第118号|社会システム研究科 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 日本の大学における定型表現の学習--フラッシュカード、タスク、およびスピーキング練習を通して | |||||||
言語 | ja | |||||||
著者 |
椎葉 彩
× 椎葉 彩
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | English formulaic sequences (FSs), including phrasal verbs (PVs) and collocations, hold a crucial position in natural language usage, enabling both native and non-native speakers to express complex ideas fluently and accurately. Although mastering FSs poses challenges for learners due to several factors, such as their non-literal meanings, many aspects of how English learners can effectively acquire PVs and collocations remain unexplored. Thus, this thesis aimed to investigate the acquisition and retention of PVs and collocations among Japanese university students. It explored the effectiveness of various learning approaches centered on computer flashcard programs and retrieval practice, while also examining the impact of speaking tasks on learning outcomes and speaking fluency. | |||||||
学位名 | ||||||||
学位名 | 博士(学術) | |||||||
学位授与機関 | ||||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||||
学位授与機関識別子 | 27101 | |||||||
学位授与機関名 | 北九州市立大学 | |||||||
学位授与年月日 | ||||||||
学位授与年月日 | 2023-09-25 | |||||||
学位授与番号 | ||||||||
学位授与番号 | 甲第118号 |