WEKO3
アイテム
Investigation and Evaluation of Thermal Environment for Living Space of Infants in Nursery Schools
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/1046
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/1046852acbe8-a0da-486b-bd65-ced5106e9d75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
(KKDE1204YX)甲第204号_エン シン (6.0 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Investigation and Evaluation of Thermal Environment for Living Space of Infants in Nursery Schools | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Infants | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wearable sensor | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | thermal model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adaptive comfort behavior | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | indoor thermal environment | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 保育施設における乳幼児の生活領域を対象にした温熱環境調査とその評価に関する研究 | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
袁, 馨
× 袁, 馨 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1250 | |||||
姓名 | エン, シン | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The indoor environment has a great influence on the physical and mental efficiency of the resident. On the other hand, infants lack autonomy in terms of thermal adaptive comfort behavior. Hence, to provide a suitable indoor environment for children, the evaluation of indoor thermal comfort and the cognition of children’s thermal comfort by teachers engaged in nursing work are more important. Through a questionnaire survey of teachers, this research analyzed and compared the relationship between teachers’ thermal adaptation behavior and children’s thermal sensation. Compared with the traditional fixed-point measurement method, a method of wearable sensors for children was proposed to measure the indoor temperature distribution in summer and winter. Finally, this research proposes measures to improve the architectural design of the nursery to create a comfortable thermal environment for young children. | |||||
学位名 | ||||||
学位名 | 博士(工学) | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 27101 | |||||
学位授与機関名 | 北九州市立大学 | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2022-09-26 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第204号 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |