ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 学位論文
  2. 01 博士学位論文

A comparative study of placemaking methods for regenerating abandoned schools between Taiwan and Japan

https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/2000143
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/2000143
8a4f9b6a-a09e-4bc5-805c-a9145af304fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
(KKDP1123TY)甲第123号_サイ (KKDP1123TY)甲第123号_サイ ユーリン.pdf (18.9 MB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2024-05-29
タイトル
タイトル A comparative study of placemaking methods for regenerating abandoned schools between Taiwan and Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 abandoned architecture|school design|spatial analysis|placemaking|regeneration design.
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 台湾及び日本におけるプレイスメイキング手法による廃校再生に関する比較研究
言語 ja
著者 Tsai Yu-ling

× Tsai Yu-ling

en Tsai Yu-ling

Search repository
著者別名
姓名 サイ ユーリン
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the rapid development of globalization, industrialization, urbanization, and informatization, numerous economic activities are aggregated in cities, resulting in uneven resource distribution between urban and rural areas. While the falling fertility rate has caused many schools to be non-operational, the school delivers neither the fundamental architectural space value nor contributes any interaction with their neighbors. This research conducts 15 school architecture analyses on their regenerative programs to evaluate the relationship between space order, territory differentiation, user behavior reaction, and user perception of the built environment. Thus, the research analyzes the results of 15 schools’ regenerative progress to clarify the relationship between space use and user perception of reusing the school through placemaking design methods between Taiwan and Japan. Also, the research output is to establish an evaluation process to assist the participant in accomplishing a regeneration space design value and improve civic engagement in a local community.
言語 en
学位名
言語 ja
学位名 博士(学術)
学位授与機関
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 27101
言語 ja
学位授与機関名 北九州市立大学
学位授与年月日
学位授与年月日 2024-03-25
学位授与番号
学位授与番号 甲第123号
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-29 02:59:32.490802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3