WEKO3
アイテム
A comparative study of placemaking methods for regenerating abandoned schools between Taiwan and Japan
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/2000143
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/20001438a4f9b6a-a09e-4bc5-805c-a9145af304fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
(KKDP1123TY)甲第123号_サイ ユーリン.pdf (18.9 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-29 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A comparative study of placemaking methods for regenerating abandoned schools between Taiwan and Japan | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | abandoned architecture|school design|spatial analysis|placemaking|regeneration design. | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 台湾及び日本におけるプレイスメイキング手法による廃校再生に関する比較研究 | |||||||
言語 | ja | |||||||
著者 |
Tsai Yu-ling
× Tsai Yu-ling
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | サイ ユーリン | |||||||
言語 | ja | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | With the rapid development of globalization, industrialization, urbanization, and informatization, numerous economic activities are aggregated in cities, resulting in uneven resource distribution between urban and rural areas. While the falling fertility rate has caused many schools to be non-operational, the school delivers neither the fundamental architectural space value nor contributes any interaction with their neighbors. This research conducts 15 school architecture analyses on their regenerative programs to evaluate the relationship between space order, territory differentiation, user behavior reaction, and user perception of the built environment. Thus, the research analyzes the results of 15 schools’ regenerative progress to clarify the relationship between space use and user perception of reusing the school through placemaking design methods between Taiwan and Japan. Also, the research output is to establish an evaluation process to assist the participant in accomplishing a regeneration space design value and improve civic engagement in a local community. | |||||||
言語 | en | |||||||
学位名 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
学位名 | 博士(学術) | |||||||
学位授与機関 | ||||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||||
学位授与機関識別子 | 27101 | |||||||
言語 | ja | |||||||
学位授与機関名 | 北九州市立大学 | |||||||
学位授与年月日 | ||||||||
学位授与年月日 | 2024-03-25 | |||||||
学位授与番号 | ||||||||
学位授与番号 | 甲第123号 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |