WEKO3
アイテム
EMISSION PREDICTION OF THE MOBILE SOURCES AND EFFECT ESTIMATION OF THE COUNTERMEASURES IN ULAANBAATAR
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/662
https://kitakyu.repo.nii.ac.jp/records/662bf5c671e-e35b-422f-944a-b6ddad05325d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
(KKDE1118BB)甲第118号_バヤスガラン バトジャルガル (3.8 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EMISSION PREDICTION OF THE MOBILE SOURCES AND EFFECT ESTIMATION OF THE COUNTERMEASURES IN ULAANBAATAR | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Air pollution | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vehicle emission | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | emission inventory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | system dynamic modeling | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ウランバートル市における自動車起因排出ガスの将来予測及び対策の効果推計 | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
バヤスガラン, バトジャルガル
× バヤスガラン, バトジャルガル |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | An accurate and comprehensive emission inventory helps governments to make quantitative assessments of the source contributions to air quality, adopt effective strategies with regard to air pollution, develop and implement effective policies that reduce emissions and enables them to plan cost-effective strategies. The emission inventory in main roads was prepared, the vehicle emission prediction dynamic model was developed and the effectiveness of some countermeasures as applying the new gas exhaust standard and using fuel additives was assessed. The vehicle emission prediction model was developed from 2015 to 2040, using system dynamics which is a methodology for studying and managing complex systems that change over time. The HDVs and vehicles in service for more than 10 years accounted for a significant proportion of the total pollution. In comparing 2015 with 2040, the total vehicle population was increased by 3.9 times, the total vehicle emission level was increased by 4.3 times. | |||||
学位名 | ||||||
学位名 | 博士(工学) | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 27101 | |||||
学位授与機関名 | 北九州市立大学 | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2018-09-25 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第118号 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |